Van Rocroi naar Aubigny -les-Pothees - Reisverslag uit Aubigny-sur-Nère, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Van Rocroi naar Aubigny -les-Pothees - Reisverslag uit Aubigny-sur-Nère, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Van Rocroi naar Aubigny -les-Pothees

Door: Brigitte

14 September 2014 | Frankrijk, Aubigny-sur-Nère

13 september. Van Rocroi naar Aubigny- les- Pothee. 21km
Om half 9 verlieten we Rocroi. We zagen voor het laatst de grote muren, torens en bloemen. Het was een fijn plekje. We hadden meteen flink de pas er in en liepen naar Sevigny-la-foret. Daar waren we rond half 10 en gingen in een parkje met fontein onze eerste pauze houden. We vervolgden onze weg en liepen kilometers door een bos. Vlak voor Chilly was er een beekje met picknicktafel en schitterend uitzicht. Het was nog even voor twaalf maar besloten toch maar er gebruik van te maken. De wind werd steeds frisser en de lucht dreigender en daarom trokken we onze jas alvast aan en deden de regenhoes over de rugzak. De beide Belgen kwamen in flinke vaart langslopen. Vlak na Chilly kregen we een eindeloos lange en steile helling. De zon begon weer te schijnen en wij liepen te zweten met vest en jas aan en maar door klimmen. Bovenop de top zaten de beide Belgen te eten. Zo puften ze meteen lekker uit. We hadden met Jos afgesproken dat we tot L ' Echelle zouden gaan. We voelden ons goed en liepen door tot het viaduct. Daar overlegden we wat te doen: doorlopen of stoppen. We besloten door te lopen tot Aubigny- led-Pothees. We moesten toen nog ruim 2 km over een erg hobbelig graspad lopen. Dat was even heftig. Op het eindpunt konden we gelukkig nog even lekker in het zonnetje op de trap van de kerk zitten wachten totdat we opgehaald zouden worden.

• 15 September 2014 - 17:31

Frans:

Hallo Brigitte en Hennie als ik het verslag van jullie lees dan vermaken de dames zich wel
    maak er nog een mooie week van met heel veel loop plezier
    groeten Frans