Van Aubigny -les-Pothees naar Lalobbe 20 km - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Van Aubigny -les-Pothees naar Lalobbe 20 km - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Van Aubigny -les-Pothees naar Lalobbe 20 km

Door: Brigitte

14 September 2014 | Frankrijk, Lalobbe

14 september.
Van Aubigny-les-Pothees naar Lalobbe.
Vanmorgen pas om 10 uur begonnen met wandelen. Vanaf Aubigny was het meteen flink klimmen. We wilden nog even van het pad afgaan om naar het carmellitessenklooster te gaan. Het was een hele klim. Bovenaan de berg kwam de teleurstelling: een modern gebouwtje zonder Mariakapel. Geen kaarsjes opsteken dus. We gingen weer terug en vervolgden onze weg. Heel veel bos, fikse klimmen, mooie vergezichten. Het lopen verliep vandaag wat lastig. Aan het eind van een bos moesten we door een weide, door een hekje en vervolgens over een heel smal hobbelig graspaadje dat tussen 2 rijen prikkeldraad door liep. Uiteindelijk liep dat pad heel steil naar beneden. De vergezichten waren schitterend, maar wat een concentratie kostte dit. Uiteindelijk kwamen we uit in Lalobbe. Het was al half 5 en om te komen in de volgende plaats zouden we nog 6 km moeten lopen. Dat zou te laat worden. Morgen is er weer een dag. Vanavond wel op tijd naar bed en morgenvroeg gewoon weer vlot beginnen.