Bazancourt naar Reims 17,5 km - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Bazancourt naar Reims 17,5 km - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Bazancourt naar Reims 17,5 km

Door: Brigitte

21 September 2014 | Frankrijk, Reims

17 september
Van Bazancourt naar Reims 17,5 km.
Na afscheid genomen te hebben van Jos en zijn honden begonnen we om half 10 met wandelen. Je merkte dat het vlakker en kaler werd. Wel zag je vaker in de verte een dorpje loggen. Het wAs vandaag warm, maar gelukkig zat er regelmatig een wolk voor de zon en er stond een lekker briesje . We wandelden constant over de heirbaan(het landbouwweggetje). Om 12 uur waren we bij fort van Fresne ( nu een motorcrossbaan). We bleven constant over die eindeloze weg lopen en op een gegeven ogenblik zagen we in de verte de torens van de kathedraal . De route door Betheny en Reims duurde eindeloos . Uiteindelijk bereikten we de kathedraal en kregen we een stempel. In eerste instantie zouden we naar een jeugdherberg gaan, maar buiten werden we aangesproken door een Nederlands echtpaar. Zij wilden weten wat wij allemaal in de rugzak hadden zitten en of we ook een tent en een slaapmatje bij ons hadden. Zij hadden een huisje in Frankrijk en wandelden in etappes. Ze waren van Rocroi naar Vezelay gewandeld. Zij wezen ons op het diocesaan huis wat dichtbij was en ook goedkoop. Daar kwamen we dan ook terecht. 'S avonds uit eten bij een brasserie. Morgenavond maar even iets goedkoops. Morgen gaan we sightseeing in Reims.

• 22 September 2014 - 09:51

Leonne Van Uden:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een mooie ervaringen delen jullie met ons.
    Ik ben jarloers! Zou er best bij willen zijn.

Leonne