De start - Reisverslag uit Hastière-Lavaux, België van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Hastière-Lavaux, België van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

De start

Door: De heenreis

08 September 2014 | België, Hastière-Lavaux

Tegen 9 uur zijn we in de auto gestapt. Op naar België. De reis verliep vlot. Eerst naar Gerin naar het appartementen. We werden hartelijk ontvangen. Vervolgens even thee gedronken en de spullen daar achtergelaten. Op naar Dinant. De kerk eerst bewonderd. Een schitterend middeleeuws gebouw met een prachtige altaar drieluik. Helaas waren we te laat om te horen hoe er op het grote carillon werd gespeeld. Daarna zijn we met een gondelbaan steil omhoog gegaan naar de citadel: de vesting hoog op de berg i. V. M. De verdediging van de stad. Het uitzicht over de stad, Maas en omgeving was prachtig. We kregen daar een interessante rondleiding. Na de tijd nog even genoten van de muzikale activiteiten in Dinant. Toen naar huis. Morgen starten we met de eerste wandeling