Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Reims

Door: Brigitte

18 September 2014 | Frankrijk, Reims

18 september
Sightseeing in Reims .
We hebben eerst de kathedraal bekeken. Wat een schitterend gebouw met een hele lichte energie. Ik vond de gebrandschilderde ramen zo ontzettend mooi dat ik niet wist welke kaarten ik zou kopen. Uiteindelijk heb ik van de ramen ook een boekje gekocht. 'S middags wilden we nog terugkomen om te zien hoe het zonlicht door de ramen viel. Daarna zijn we naar het paleis van de Tau geweest. Prachtige gobelins, schitterende religieuze gouden gebruiksvoorwerpen, en gehavende resten van beelden van de kathedraal. Ook was er van het koningshuis de mantels enz. Te zien. Wat een decadentie. We hebben vervolgens een stukje van het pad gelopen tot de basiliek Remigius. I.v.m. Een begrafenis moesten we eerst een tijd wachten. De ramen waren schitterend,maar de beelden waren zo triest kijkend. Bovendien was het er erg donker, een heel zware energie hing er. We waren er snel uit. Daarna zijn we de stad ingelopen en hebben nog een beetje van de zo'n door de ramen kunnen zien. Daarna hebben we wat lekkers voor onderweg gekocht en gegeten. Het was een erg vermoeiende dag.
Nu nog alles klaar maken voor morgen, douchen, het geld weer verrekenen en de yoghurtjes opeten. Dan lekker slapen en morgen vroeg op om met de bus en de trein naar Givet te gaan.