Van Chateau -Porcien naar Bazancourt 22 km. - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Van Chateau -Porcien naar Bazancourt 22 km. - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Door: Brigitte

16 September 2014 | Frankrijk, Châteauroux

16 september
Van Chateau -Porcien naar Bazancourt 22 km.
De zon stond vanmorgen meteen Al aan de hemel. Het zou een warme dag worden. Jos bracht ons naar Chateau - Porcien . Om half 10 begonnen we te wandelen.we liepen bijna de hele dag over landbouwweggetjes . De grond was uitgedroogd en bikkelhard alsof het van steen was. Soms waren er stukken met keitjes. Lastig om te lopen. Het landschap is weids en golvend. Er zijn weinig bomen en dus liepen we telkens in de zo'n. Vandaag was het dus een wat saaie en afmattende route.
Morgen nemen we weer afscheid van Jos, hijsen de grote rugzak weer op onze rug en vertrekken naar
Reims. Daar willen we in de refuge 2 keer overnachten. We willen 1 dag uittrekken om Reims te bekijken.
Verder hebben we besloten om niet verder te gaan. We zouden eventueel nog 2 etappes kunnen lopen, maar aangezien het openbaar vervoer hier knudde is wordt het dan erg lastig om naar Givet terug te gaan. Ook de volgende keer het pad weer oppakken wordt dan een probleem.
Al met al hebben we tot nu toe ontzettend genoten.

• 16 September 2014 - 20:10

Frederique:

Dag Brigitte en Henny,
    Ik heb net alle reisverslagen achter elkaar gelezen met veel nieuwsgierigheid
    Nou in grote lijnen klinkt het genieten. Ja, en een pelgrimage is natuurlijk ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn of beer zonneschijn. Heel veel plezier toegewenst met het vervolg van de wandeling en de terugreis naar huis. Liefs van Frederique