Van Lalobbe naar Chateau-Porcien 21,5km - Reisverslag uit Aubigny-sur-Nère, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Van Lalobbe naar Chateau-Porcien 21,5km - Reisverslag uit Aubigny-sur-Nère, Frankrijk van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Van Lalobbe naar Chateau-Porcien 21,5km

Door: Brigitte

15 September 2014 | Frankrijk, Aubigny-sur-Nère

15 september
Van Lalobbe naar Chateau-Porcien 21,5 km.

9.15 uur zijn we begonnen met wandelen. Eerst hebben we een hele tijd gewandeld met naast ons, iets verder weg of onder ons het riviertje de Vaux. Het was een graspad met flinke klimmetjes en met schitterende vergezichten. Uiteindelijk kwamen we in Wasigny bij de prachtige overdekte markthal. Hier hebben we ons stukje groentetaart opgegeten . Daarna weer even een stukje straat en vervolgens was het weer ploeteren door het hoge gras. Bergje op, Bergje af op weg naar Hauteville. Hier hebben we weer een boterham gegeten. We merken dat het landschap duidelijk aan het veranderen is. Er is meer landbouwgrond, weinig bos en het bergachtige is verdwenen. De heuvels zijn ronder, golvender en de grond is krijtachtig. We hebben een kilometerslang graspad gehad en op een gegeven moment leek het landschap naast ons wel een witte woestijn. De zo'n scheen flink, het was ca. 22 graden, het was drukkend weer en daar liepen we op die open vlakte. We hadden het zwaar. We hadden eerst het idee om nog naar het volgende plaatsje te lopen, maar gaandeweg vonden we dit mooi genoeg geweest. Uiteindelijk kwamen we aan in Chateau-Porcien. Even Jos gebeld waar we waren. Het zou nog even duren en dus gingen we op zoek naar een bakkertje om iets lekkers te halen. Helaas gesloten. Dat doen we morgenvroeg maar. Toen zag ik de kerk en hij was warempel open. Met de hulp en uitleg van de pastoor hebben we een aantal kaarsen opgestoken bij notre Dame de Chateau-Porcien .