Van Mazee naar Olloy-Sur-Viroin - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu Van Mazee naar Olloy-Sur-Viroin - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van oppadnaarsantiago - WaarBenJij.nu

Van Mazee naar Olloy-Sur-Viroin

Door: Brigitte

14 September 2014 | België, Olloy-sur-Viroin

Mazee naar Olloy-Sur-Viroin.
Al voor 9 uur op pad. Het was klimmen geblazen, maar wat een schitterende uitzichten hadden we telkens. Veel bos, kabbelende en soms snelstromende beekjes die dan eens langs het pad liepen en dan weer helemaal in de diepte lagen (wij waren dus flink gestegen). Via Treignes kwamen we in Vierves-Sur-Viroin. Hier waren we te vlot rechtsaf gegaan, maar wat een geluk. We waren op het terrein van een natuurgebeuren. Er werden bijv. Lessen fytotherapie gegeven en er werden allerlei onderzoeken gedaan. Er was een heel mooie tuin met keukenkruiden en een grote tuin met medicinale kruiden. We konden ons hart helemaal ophalen. Verder op het terrein waren ze bezig met een onderzoek naar nachtvlinders. Erg leuk. Daarna hebben we maar het goede paadje weer opgezocht en mochten ter afwisseling weer flink klimmen. Uiteindelijk kwamen we aan in Olloy-Sur-Viroin. We overnachten in het Centre Europeen Louis Delobbe. Hier zijn we de enige gasten. We kregen een waterkoker mee om thee te zetten. Zelf gingen ze naar huis. Een gigantisch voor ons tweetjes. Nu maar hopen dat we vannacht niet verdwalen als we naar de wc moeten. Toen even op verkenning door het dorpje. Er waren zowaar de nodige winkels en er was een restaurant ( helaas vandaag gesloten) , een pizzatentje en een friture. Het wordt vanavond dus nu maar Belgische frietjes. Op tijd naar bed, want morgen wordt een pittige dag. We gaan dan naar Rocroi. Afstand 26 km en voor ons zonder meer al te veel en dan nu ook nog met 12 kg op de rug en constant klimmen en dalen. Dat wordt hem niet. Ik heb nu een beltaxi geregeld die ons om 8 uur ophaalt en die brengt ons naar Oignies, 6 km verderop.